ՁԵՎԱԲԱՆՈւԹՅՈւՆ
Խոսքի մասեր
149. Յուրաքանչյուր հարցին պատասխանող մի քանի բառ գրի´ր:
Օրինակ՝
Ինչպե՞ս մոտեցավ: - Արագ մոտեցավ: Իսկույն մոտեցավ: Լրջորեն մոտեցավ: Կամաց-կամաց մոտեցավ: Հազիվհազ մոտեցավ: Հետզհետե մոտեցավ: Եվ այլն:
Ո՞վ եկավ-Եղբայրը եկավ, Տատիկը եկավ, Քույրը եկավ
Ի՞նչը քաղցրացավ-Ջուրը քաղցրացավ, կյանքը քաղցրացավ, խնձորը քաղցրացավ
Տատը ի՞նչ է անում- Տատը ճաշ է պատրաստում, Տատը կարդում է, Տատը հանգստանում է
Գիրքը ի՞նչ է լինում- Գիրքը թրջվում է, Գիրքը վաճառվում, Գիրքը կարդացվում է:
Ինչպիսի՞շնիկ է-փոքրիկ շնիկ է, քնքուշ շնիկ է, սպիտակ շնիկ է
Ինչպե՞ս գտավ-մի կերպ գտավ, հեշտ գտավ, դժվար գտավ
Ե՞րբ եկավ-երեկ եկավ, այսօր եկավ, առավոտյան եկավ
Ի՞նչը քաղցրացավ-Ջուրը քաղցրացավ, կյանքը քաղցրացավ, խնձորը քաղցրացավ
Տատը ի՞նչ է անում- Տատը ճաշ է պատրաստում, Տատը կարդում է, Տատը հանգստանում է
Գիրքը ի՞նչ է լինում- Գիրքը թրջվում է, Գիրքը վաճառվում, Գիրքը կարդացվում է:
Ինչպիսի՞շնիկ է-փոքրիկ շնիկ է, քնքուշ շնիկ է, սպիտակ շնիկ է
Ինչպե՞ս գտավ-մի կերպ գտավ, հեշտ գտավ, դժվար գտավ
Ե՞րբ եկավ-երեկ եկավ, այսօր եկավ, առավոտյան եկավ
150. Յուրաքանչյուր հարցին պատասխանող մի քանի բառ գրի´ր:
Ի՞նչը վերջացավ-դասը վերջացավ, գիրքը վերջացավ, խաղը
վերջացավ
Ո՞վ մտավ-հայրը մտավ, մայրը մտավ, ուսուցիչը մտավ
Տղան ի՞նչ արեց- Տղան խաղաց, Տղան վազեց, Տղան կերավ
Անձրևը ի՞նչ եղավ- Անձրևը դադարեց, Անձրևը սկսվեց, Անձրևը ուժեղացավ
Ինչպիսի՞ դաս էր-լավ դաս էր, վատ դաս էր, հետաքրքիր դաս էր
Ո՞ր զգեստն է հագին-կապույտ զգեստ հագավ, կարմիր զգեստ հագավ, գեղեցիկ զգեստ հագավ
Ինչպե՞ս մոտեցավ-կամաց մոտեցավ, արագ մոտեցավ, հանգիստ մոտեցավ
Ե՞րբ կգամ-վաղը կգամ, գիշերը կգամ, երկուշաբթի կգամ
Ինչքա՞ն հետաքրքիր է-շատ հետաքրքիր է, անչափ հետաքրքիր է, անկրկնելի հետաքրքիր է
Ո՞վ մտավ-հայրը մտավ, մայրը մտավ, ուսուցիչը մտավ
Տղան ի՞նչ արեց- Տղան խաղաց, Տղան վազեց, Տղան կերավ
Անձրևը ի՞նչ եղավ- Անձրևը դադարեց, Անձրևը սկսվեց, Անձրևը ուժեղացավ
Ինչպիսի՞ դաս էր-լավ դաս էր, վատ դաս էր, հետաքրքիր դաս էր
Ո՞ր զգեստն է հագին-կապույտ զգեստ հագավ, կարմիր զգեստ հագավ, գեղեցիկ զգեստ հագավ
Ինչպե՞ս մոտեցավ-կամաց մոտեցավ, արագ մոտեցավ, հանգիստ մոտեցավ
Ե՞րբ կգամ-վաղը կգամ, գիշերը կգամ, երկուշաբթի կգամ
Ինչքա՞ն հետաքրքիր է-շատ հետաքրքիր է, անչափ հետաքրքիր է, անկրկնելի հետաքրքիր է
151. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությանը բացատրի´ր:
Ա Բ
Անտառ - խշշում է
աղջիկ - խաղում է
մարդ - կանգնում է
մեքենա - սլացավ
քամի - դադարեց
Ա խմբի բոլոր բառերը գոյական են :
Բ խմբում բոլորը բայ են:
152. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությունը բացատրի´ր:
Ա Բ
Պար - պարում է
երգ - երգել է
կանչ - կանչել է
հարց - հարցրել է
կապ - կապում է
երգ - երգել է
կանչ - կանչել է
հարց - հարցրել է
կապ - կապում է
Ա խմբի բառերը ցույց են տալիս
առարկա
Բ խմբի բառերը ցույց են տալիս
գործողություն
153. Ա և Բ խմբի բառերի տարբերությունը գտի´ր (ի՞նչ են ցույց տալիս, ի՞նչ հարցերի են պատասխանում): Բ խմբի ր ստերին ին՞չ անուն կարելի է տալ:
Ա. Տղա, թանաք, խրճիթ, արգելք, բաժակ, բանալի, տատիկ, ուսուցչուհի, թռչուն, հեղեղ, դերձակ:
Բ. Հնձում ենք, խաղում էինք, լուսավորում ես, կտցահարեց, վազում էիք, թակում եմ, հեղեղել է, խռնվում են, շփոթեցի, բացել եք:
Բ. Հնձում ենք, խաղում էինք, լուսավորում ես, կտցահարեց, վազում էիք, թակում եմ, հեղեղել է, խռնվում են, շփոթեցի, բացել եք:
Ա խմբի բառերը ցույց են տալիս
առարկա, պատասխանում են ով ովքեր ինչ ինչեր:0
Բ խմբի բառերը ցույց են տալիս
գործողություն, պատասխանում ինչ է անում, ինչ է լինում հարձերին:
154. Տրված բառախմբերում պակասող բառերն ավելացրո´ւ , որ դառնան նախադասություննր:
Բակում մի երիտասարդ սրինգ էր նվագում:
Երեխան քարերի մեջ ինչ-որ բան գտավ:
Մի մարդ մութ գիշերով ձոր գնաց:
Անձրևը անընդհատ գալիս էր:
Արևի առաջին շողերի հետ քաղաքն աղմուկով արդնացավ
Երեխան քարերի մեջ ինչ-որ բան գտավ:
Մի մարդ մութ գիշերով ձոր գնաց:
Անձրևը անընդհատ գալիս էր:
Արևի առաջին շողերի հետ քաղաքն աղմուկով արդնացավ
155. Նախորդ աոաջադրանքը կատարելիս ինչպիսի՞ բառեր ավելացրիր:
Գործողություն
ցույց տվող բառեր
Դրանք բայեր են: Հին հայերենում «բայ» նշանակում է «խոսում է, ասում է»:
156. Ի՞նչ ընդհանրություն ունեն ընդգծված բառերը (ի՞նչ հարցի են պատասխանում, ի՞նչ են ցույց տալիս):
Արջը տանձ է ուտում:
Մեր բարդին սոսափում է:
Սևաչյա աղջիկը երգում է:
Միայնակ ծաղիկը սպասում էր վերջին քամուն:
Անվանի մարզիկի հետ հանդիպելու կգա՞ս:
Նա մոտեցավ խշշացող գետին:
Մեր բարդին սոսափում է:
Սևաչյա աղջիկը երգում է:
Միայնակ ծաղիկը սպասում էր վերջին քամուն:
Անվանի մարզիկի հետ հանդիպելու կգա՞ս:
Նա մոտեցավ խշշացող գետին:
Ցույց են տալիս առարկա և պատասխանում են ով ովքե, ինչ ինչեր
157. Գոյ արմատով կազմված բառերի բացատրությունը կարդա՛:
«Գոյական» անունն ինքդ բացատրի´ր:
«Գոյական» անունն ինքդ բացատրի´ր:
Գոյ - էակ, էություն, արարած:
Գոյություն - լինելը, լինելիություն:
Գոյանալ - գոյություն ստանալ, առաջանալ:
Գոյատևել - գոյություն ունենալով տևել, շարունակվել:
Անգո - գոյություն չունեցող:
Գոյություն - լինելը, լինելիություն:
Գոյանալ - գոյություն ստանալ, առաջանալ:
Գոյատևել - գոյություն ունենալով տևել, շարունակվել:
Անգո - գոյություն չունեցող:
Գոյություն ոնեցող առարկա:
158. Փորձի´ր բացատրել, թե ընդգծված բառերը ինչո՞ւ են կոչվում գոյականներ:
Այդ մարդը համարյա ամեն ինչ հիշում է:
Ծերունի արաբը մի բլուր ցույց տվեց՝ ասելով, որ այնտեղ է փետրվող պալատը:
Բաբելոնյան աշտարակը փնտրել են և´ հնագետները, և´նրանք, որոնք ուղղակի գանձ են փնտրել:
Այժմ ավելի հազվադեպ էր քարավան անցնում այդ ժայռի տակով, և աղբյուրի մոտ ավելի հազվադեպ էր մարդ երևում:
Քամին պատին փակցված ազդագիրն էր պոկում:
Կյուրոսն այնտեղ մի քաղաք էր հիմնել:
Ծերունի արաբը մի բլուր ցույց տվեց՝ ասելով, որ այնտեղ է փետրվող պալատը:
Բաբելոնյան աշտարակը փնտրել են և´ հնագետները, և´նրանք, որոնք ուղղակի գանձ են փնտրել:
Այժմ ավելի հազվադեպ էր քարավան անցնում այդ ժայռի տակով, և աղբյուրի մոտ ավելի հազվադեպ էր մարդ երևում:
Քամին պատին փակցված ազդագիրն էր պոկում:
Կյուրոսն այնտեղ մի քաղաք էր հիմնել:
Որովհետև ցոյց են տալիս մարդկանց և առարկաններ:
159. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությունը բացատրի՛ր:
Ա Բ
Դեղին - դեղնել
փոքր - փոքրանալ
բարի - բարիանալ
սիրուն - սիրունանալ
փոքր - փոքրանալ
բարի - բարիանալ
սիրուն - սիրունանալ
Ա խմբի բառերը ցույց են տալիս
հատկանիշ
Բ խմբի բառերը ցույց են տալիս
այդ հատկանիշի գործողությունը
160. Ընդգծված բառերն ի՞նչ հարցի են պատասխանում և ի՞նչ են ցույց տալիս: Ի՞նչ անուն կտաս այդ բառերին:
Այն պատասխանում է ինչպիսի
հացին, ցույց է տալիս հատկանիշ և կոչվում է ածական:
Ծանր առարկա, կանաչ արտ, բարձր տանիք, գունավոր նկար, բարակ ժապավեն, նեղ ճանապարհ, պղտոր գետ:
161. Հարցում արտահայտող բառը փոխարինի´ր համապատասխան բառով:
Վառ արև, լավ օր, փոքրիկ առվակ, մեծ հեռուստացույց, հետաքրքիր գիրք, ընկերասեր մարդ:
162. Պարզի´ր, թե տրված բառակապակցությունների մեջ ո՞ր բառն է գոյական, ո՞րը` ածական (Ածական անունն առաջացել է ածել բառից: Հին հայերենում ածել նշանակում է ավելացնել, վրան դնել, բերել):
Բարակ-ածական բարդի-գոյական, գանգուր-ածական մազեր-գոյական, առասպելական-ածական քաղաք-գոյական, քառաձի-ածական կառք-գոյական, ստորին-ածական շերտ-գոյական, վերին-ածական հարթակ-գոյական, հեռատես-ածական գիտնական-գոյական
:
163. Բառերը բաժանի՛ր երկու խմբի՝ գոյականների և ածականների:
գոյական
|
ածական
|
Կաղնի, աղջիկ, գետ, բուք,, ճշմարտություն, Գայանե, տուն, կատու, կաղամբ, հեռուստացույց, Հայաստան, վարդ,
Վարդուհի,, լիճ, ալիք, մարտ, կառապան,, եռանիվ, հեծանիվ, պատմություն, թռչուն, թռիչք, գարուն, արև
|
հայտնի, մեծ, կանաչ, բարի,
տգեղ, անտուն, բարկացկոտ, գունավոր, խակ, հետաքրքիր, փշոտ, հզոր, բարձր, մարտակառք, հմուտ, մարտական, ալ, պատմական, խիզախ, բարի, բարեկամական, շքեղ, գարնանային, արևոտ, երկար
|
Կաղնի, հայտնի, մեծ, կանաչ, աղջիկ, գետ, բուք, բարի, տգեղ, ճշմարտություն, անտուն, բարկացկոտ, Գայանե, տուն, կատու, գունավոր, կաղամբ, հեռուստացույց, խակ, Հայաստան, հետաքրքիր, վարդ, Վարդուհի, փշոտ, լիճ, ալիք, հզոր, բարձր, մարտ, մարտակառք, կառապան, հմուտ, մարտական, եռանիվ, հեծանիվ, ալ, պատմություն, պատմական, թռչուն, թռիչք, խիզախ, բարի, բարեկամական, շքեղ, գարուն, գարնանային, արևոտ, արև, երկար:
164. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությունը բացատրի´ր: Ինչպե՞ս են կոչվում այդ բաոերը:
Ա Բ
Մեծ - մեծանալ
բարձր - բարձրանալ
չոր - չորանալ
չար - չարանալ
բարձր - բարձրանալ
չոր - չորանալ
չար - չարանալ
Ա խմբի բառերը ցույց են տալիս
հատկանիշ
Բ խմբի բառերը ցույց են տալիս
այդ հատկանիշի գործողությունը
165. Տրված զույգ նախադասությունների մեջ ընդգծված բառերի տարբերությունը բացատրի´ր:
Սարի լանջը կանաչ խոտով է ծածկված: Լանջի խոտն արդեն կանաչում է:
Ի՞նչ պատկեր. ուղիղ գիծ է ստացվել: Գիծն ուղղի´ր, որ պատկերը ճիշտ ստացվի:
Այդ քաղաքում մի բարի հսկա էր ապրում: Հսկան բարիացավ ու երեխաներին այգի հրավիրևց:
Աղջիկը շատ գեղեցիկ էր ու քայլում էր նազ անելով: Աղջիկը գեղեցկանում էր օր օրի:
Գոռոզ արքան հրամայեց բարձր ժայռի վրա քանդակել իրեն:
Արքան գոոոզանում էր իր արած գործով ու հաղթանակներով:
Ի՞նչ պատկեր. ուղիղ գիծ է ստացվել: Գիծն ուղղի´ր, որ պատկերը ճիշտ ստացվի:
Այդ քաղաքում մի բարի հսկա էր ապրում: Հսկան բարիացավ ու երեխաներին այգի հրավիրևց:
Աղջիկը շատ գեղեցիկ էր ու քայլում էր նազ անելով: Աղջիկը գեղեցկանում էր օր օրի:
Գոռոզ արքան հրամայեց բարձր ժայռի վրա քանդակել իրեն:
Արքան գոոոզանում էր իր արած գործով ու հաղթանակներով:
Առաջին նախադասության բառերը
ցույց են տալիս հատկանիշ
Երկրորդ նախադասության բառերը
ցույց են տալիս այդ հատկանիշի գործողությունը
166. Տրված բառերը երեք խմբի բաժանի՛ր և դրանց տարբերությունը բացատրի´ր:
Ծաղիկ, ջինջ, վազել, բուրավետ, մեծ, ժամացույց, թրթռալ, թիավարել, ջուր, ջրոտ, ուրախ, ջրել, սար, մարդ, գնալ, ծաղկավետ, հրաշալի, երեխա, լողալ, վազվզել, մաքուր, նավաստի, օձ, ճկուն, սողալ, իջնել, ամպ, բացվել, չխկչխկալ, սև, ինքնաթիռ, առվակ, պայծառ, գոռգոռալ, գարուն, բարձրանալ սպիտակ, թիթեռ, պահակ, նավակ, զաղտնի, պահել, հատիկ, ոսկեզօծ, ոսկեզօծել, երկաթյա:
Ցույց է տալիս առարկա
|
Ցույց է տալիս հատկանիշ
|
Ցույց է տալիս գործողություն
|
Ծաղիկ, ժամացույց, ջուր, սար, մարդ, երեխա, նավաստի, օձ, ամպ, ինքնաթիռ, առվակ, գարուն, թիթեռ, պահակ,
նավակ, հատիկ,
|
Ջինջ, բուրավետ, մեծ, ջրոտ, ուրախ, ծաղկավետ, հրաշալի, մաքուր, ճկուն, սև, պայծառ, սպիտակ, զաղտնի, ոսկեզօծ, երկաթյա
|
Վազել, թրթռալ, թիավարել, ջրել, գնալ, լողալ, վազվզել, սողալ, իջնել, բացվել, չխկչխկալ, գոռգոռալ, բարձրանալ, պահել, ոսկեզօծել,
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий